Khamis, 5 November 2015

Lagu Dikir Barat 1

Lagu Nak Tanya Malu-Malu Weiii

Nak tanya malu-malu weiii...
moga demo ore stail,

Nak tanya malu-malu weiii...
moga demo ore stail.

Tapi hati aku resah,
kerana dia comel rupa,
sampai tokleh ku nok lupa,
tak tahan doh aku rasa,
tapi ku nok tra cuba,
beli bunga,
buwi ko dia,

Tapi ku nok tra cuba,
beli bunga,
buwi ko dia,

Sekuntum bunga,
mawar merah,
aku haraplah terima,
walau harga murah pun
aku haraplah mu guna,
tangan kedua belah,
aku diserah bunga padanya,
hilang rasa gelisah,
bila sudah mu terima,
Senangnya rasa di hati,
demo terima aku buwi,
ado harapan lagi,
dia terima demo sudi,
hanya demo sorang diri,
hok aku duk mimpi-mimpi,

Nak tanya malu-malu weiii...
moga demo ore stail,

Tapi hati aku resah,
kerana dia comel rupa,
sampai tokleh ku nok lupa,
tak tahan doh aku rasa,
tapi ku nok tra cuba,
beli bunga,
buwi ko dia,

Tapi ku nok tra cuba,
beli bunga,
buwi ko dia,





Lagu Fantasia Bulan Madu

Tukang Juara
Demi cintaku pada mu 
Ke mana pun kan ku bawa 
Ku hujung dunia ke bintang 
Kejora 

Demi cintaku padamu 
Kukorbankan jiwa dan raga 
Biar pun harus ku telan 
Lautan bara 

Bulan madu di awan biru 
Tiada yang menggangu 
Bulan madu di atas pelangi 
Hanya kita berdua 
Mengecap nikmat cinta 
Yang putih tak terbendung 
Sesuci embun pagi 

(Awok-awok menyanyi)
Andai dipisah 
Laut dan pantai 
Musnahlah ilham 
Hilang pedoman 
Andai dipisah 
Cahaya dan bulan 
Gelap gelita 
Musnah asmara

Tukang Juara
Bulan madu di awan biru 
Tiada yang menggangu 
Bulan madu di atas pelangi 
Hanya kita berdua 
Mengecap nikmat cinta 
Yang putih tak terbendung 
Sesuci embun pagi 

(Awok-awok menyanyi)
Andai dipisah 
Laut dan pantai 
Musnahlah ilham 
Hilang pedoman 
Andai dipisah 
Cahaya dan bulan 
Gelap gelita 
Musnah asmara




Lagu Anak Kampung
Tukang Juara
Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan
Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli-kuli sahaja memang tidak padan
Cantik bha kau itu banyak yang tergoda
Lagi orang kaya
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun teda ada pun bapa punya
Apa lagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerana aku cinta
Aku lepaskan kau sama orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada ada pun bapa punya
Apa lagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerana aku cinta
Aku lepaskan kau sama orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna

Tiada ulasan:

Catat Ulasan